MINI PRACOVNA s prvky MONTESSORI
Každý pátek 9:30 – 11:00
Rodinné centrum Kapička
budova KB, vchod zezadu
Vaší průvodkyní bude Jana Majerová
Věk dětí: 1,5 - 3 roky s doprovodem i bez (dle individuální zralosti dětí)
Cena: 150,- za dopoledne, členové 120,-,
zvýhodněné předplatné na 10 vstupů za 1200,-
Kapacita: max. 5 dětí s doprovodem na 1 dopoledne
Přihlašování: sms na tel. 739 298 958 (Jana) do 8 hod ráno daného dne
- pracovní oblečení (i náhradní, pracuje se také s vodou); malou svačinku a pití; přezůvky, 1 průkazovou fotografii dítěte (stačí obličeje a černobílou), trpělivost doprovázet dítě v jeho pracovním nadšení
Práce v prostředí Montessori umožňuje dítěti individuální rozvoj podle vlastních potřeb, dispozic a zájmů, zachovává vysokou míru sebeúcty dítěte a rozvíjí jeho sebeřízení přirozenou cestou. Skrze aktivity tzv. praktického života dítě autonomně pracuje na své jemné i hrubé motorice, na rozvoji koordinace oka a ruky. Také posiluje svoji sociální a emoční inteligenci a schopnost adaptace na pracovní prostředí i respektu vůči sobě i ostatním v dětské skupině. Přijďte vyzkoušet - jste srdečně zváni.
"Jak dítě pracuje v prostředí Montessori"
Metoda Italky Marie Montessori (1875 - 1952) je odpozorovaná z činnosti dětí v připraveném prostředí, proto velmi odpovídá přirozenosti dítěte. Zároveň je maximální měrou individualizovaná - dospělý dítě doprovází, pomáhá mu, ale činnost dítěte (kromě zastavení příp. destruktivní tendence) neřídí. Dítě si svoji práci vybírá, realizuje, ukončuje samo, volí si druh činnosti místo, čas i míru spolupráce s ostatními, dospělý pouze ukáže, jak se s něčím pracuje, pak se upozadí. Dítě není během práce ani chváleno, ani haněno, v ideálním případě je dospělým tiše pozorováno - malá hlučnost prostředí je dána také tišším hovorem dospělých, nebo mlčením, které dítě nevyruší. Slovních instrukcí má být minimum, jednoznačnou přednost má téměř bezeslovné a velmi pomalé předvedení pracovního materiálu. Radost z práce a vnitřní uspokojení dítěte a jeho seberozvoj jsou jedinou "odměnou" dítěti i dospělému průvodci. Dítě raného věku se učí velmi rychle, často si velmi přesně zapamatuje, jak pracovat, i hned napoprvé, ačkoliv to třeba neumí dostatečně dokonale hned napodobit. Práce Montessori je neustálou prací s chybou a dítě zlepšuje svoji činnost jejím prostým opakováním, proto je nutné, aby nebylo opravováno, ale aby mohlo sebe samo posunout z nedokonalé fáze provedení činnosti k fázi dokonalé právě mnohonásobným opakováním.